Suunnitteletko katon vaihtoa?

Onko kaverin rättäri parempi?

Kuulin tässä eräänä iltana sivusta keskustelun, jossa harrastaja harmitteli kaverilleen kun hänen rättärinsä on ”parempi”. Tässä tapauksessa ei ollut kyse että toinen olisi museotarkastettu ja toinen ei, vaan kyse oli puhtaasti katosta.

Tuolla ”paremmalla” oli 2CV6, jonka katon oli juuri avannut nopeasti liikennevaloissa. Tuon huonomman omistajalla oli vanha huippukuntoinen 2CV4, mutta katonavaus ei liikennevaloissa onnistunut.

Tuosta asiastahan on turha harmitella, sillä nelkku rättäriin on sangen helppo vaihtaa kutosen sisältä avattava katto. Jos vanha katto on muutenkin huonokuntoinen, niin kannattaa miettiä haluaako samalla muuttaa sen sisältä avattavaksi. Muutoksen tarvitaan uuden katon lisäksi vain kattokehikko ja lukitussalvat, jotka molemmat löytyvät valikoimastamme valmiina settinä, tuote nro A1.1782.

Kehikko tulee kiinni koriin neljällä peltiruuvilla ja lukitussalvat aurinkolippojen kiinnitysruuvien alle. Kattokehikon ruuvit kannattaa kiinnittää vasta viimeiseksi ja varmistaa että kehikko painaa katon millin verran yli kattokaarien päätylistasta, jolloin uusi katto ei kulu kulmista heti puhki avattaessa.

Valikoimassamme olevat ulkoa-avattavat ns. nelkun katot
Valikoimassa olevat sisältä avattavat ns. kutosen katot
Valikoimastamme löytyvät Dyanen katot